31.1.12

29+32+6 =2012

salam everyone!
yeay! Alhamdulillah i am still alive, and thank you to Allah kerana memberikan ku peluang lagi bernafas di bumi pinjaman drpdNya ni...Aku dah 29 tahun dah :) Tahun ni best sikit sbb aku dah ada anak. Itulah hadiah yg paling bermakna sekali. Dan tak lupa aku ada suami yg best and BIG family yg sgt supportive.

32 is reffering to my husband. Dear! Happy Birthday! Dah tuo dah awak ek. Haha...semoga awak panjang umur, di murahkan rezeki dan di berikan kesihatan yg sempurna selalu.

6 months pulak... my little Arissa. She is 6 months old already.
Weight : 7.3 kg
Length : 62cm

Dia dah pandai buat posisi nak crawling tapi belum move forward lagi. sekarang ni asyik masuk gear reverse sedar2 dah ada bawah meja..bawah almari tv.! and i am so surprised dia boleh buat aksi sun salutation yg tak brp nk jadi.


See, arissa do yoga. Haiihh....



2012 dah pun sebulan. tapi ni baru nk update pasal 2012 resolutions. This time kena ada black & white kot, sbb nanti bole baca selalu sbg reminder. kalau ada yg tak archive bole bring forward untuk tahun hadapan. Ngeee~~! Alhamdulillah 2011 is wonderful year to me.

Happy 2012 everyone!

So....what will be my 2012 resolutions. Jeng..jeng
I wished i have more time with the families. Both side, in-law & kat kampung, and with my "new" family (me,husband & arissa) as well. And have a good time for me too! Yeah!
Insyaallah i wanted to be a good Muslimah, a good wife, a good mother, a good daughter....senang cerita everything yang good-good lah.

.
.
.
.
.

Next, i wished i got chance to go for holidays. aaahhhh...relaxing. duduk2 tepi pantai.Nyaman sungguh ye tak? Dapat jalan-jalan negeri orang dulu pun tak apa. :) But i love pulau. buka tingkap nampak laut, dengar bunyi ombak.


.
.
.
.

Okay next lagi, nak decor rumah manis rumah tu. Sekarang ni macam rumah bujang aje. Nak yang simple - simple sudah.




Next next lagi, I want to make more money. This year, really need to save money. Sebab sekarang everything needs money. Huhh! Kenalah cut-off beli apa2 yang tak patut. Dah ada anak lagi, expenditure semakin bertambah. Maybe I have to find some side income. Or maybe i have to find a new job. hijrah tempat lain, cari kerja lain mungkin siapa tahu lagi murah rezeki di tempat lain. Hijrah itu kadang-kadang membawa kebaikan bukan?!?




WHY i need extra money? With the extra money i can pamper my self. And bole merealisasikan segala impian di atas. Of course la kan.

Boleh pergi SPA. Boleh urut-urut. Bole do the facial treatment,manicure pedicure, minum herbal tea. smell the fresh flowers....awwww....so sweet! Sumpah hilang stress.






And of course with the extra money i have, i can go shopping. Teraphy wooo! I can have my dream handbag anytime.

I can pick one of them bila-bila masa je.






I can buy more clothes for my daughter, I can belanja my husband makan steak, I can bring both side mak-abah for holiday.


Okaylah, have to stop! Happy New Year! All the best to everyone and may we have a better year in 2012. Amin :)

No comments:

Post a Comment